17 Απρ 2009

είμαι ρυθμισμένος; Νο3

αφού έκανα το χρέος με τα θεϊκά και τα ανθρωπινά, ξανά, μονότονα, σφυροκοπώ και λέω, είμαι ρυθμισμένος;
να το πω καλύτερα: έχω το σωστό spine βέλους, για τις λίβρες μου;
για 7 συναπτά έτη αγαπητέ μου, έριχνα με σκληρό βέλος. θα μου πείς στα γρήγορα πως, "δεν σου κακοέπεσε..." αλλά η καρδιά μου το ξέρει. συν το κακό το μεγάλο, που από ατζαμοσύνη συναθλητών μου στο ΣΣ Βόλου, φορτώθηκα και 5cm επιπλέον μήκος βέλους... γολγοθάς!!! που είναι και επίκαιρο... για να συμμαζεύω την κουβέντα, έφτασα με τα πολλά κόψε 5mm, κόψε άλλα 5mm, να έχω το μήκος που έπρεπε και ένα (1) μόλις νούμερο, σκληρότερο βέλος. κύριο αίτιο γι'αυτό, η τόσο θρυλούμενη δοξασία, το άφτερο στο group!!! που είναι ισχυρότερη απ΄τους πίνακες του Mr. Easton.

μόλις πριν δυό μήνες, έκοψα δωδεκάδα Ace 430, ψάχνωντας ακόμα. τότε κατάλαβα πως ρύθμιση στα 18μ δεν γίνεται. εκεί πρέπει να πάς ρυθμισμένος, άντε να φτιάξεις λίγο ψηλότερο nocking point. μετά ξανά 470, που το πιλατεύω απ' το 2003, απ' το πρωτάθλημα στα Βριλλήσια, και χθές 520... γι'αυτό σου λέω, πολλά βέλη στο ράφι, δεκάδες λίβρες αγορασμένες πουλημένες, ένα μπορντέλο...
στο Ελληνικό πήγα με 470 - 120μύτη- Οk archery-46limbs, και άφτερο jet στο 9-ώρα 9 στα 90μ. έριξα ότι έριξα, έφυγαν και όσοι έφυγαν απ'την βροχή, κατέληξα δεύτερος, και με 2 out!!! δεν ησύχασα ούτε στιγμή όμως. γιατί;
διότι κατεβαίνοντας τις αποστάσεις έπρεπε να βγάζω, ανά απόσταση 5 click απ'το button. και γιατί το φτερωμένο βέλος έκανε παντιά στην αρχή κυρίως της πτήσης. αν τό'βρισκε και αγέρας... άστα, αντίθετα το άφτερο πήγαινε κανόνι. και δεν ήταν κόπος βέβαια να κάνω 5 click, ήταν το τι σήμαινε αυτό. το όχι σωστό spine!!!
όσο δεν το καταλάβαινα, το πάλευα με τα γνωστά κόλπα της ρύθμισης. απ' την στιγμή που οίδα τι γίνεται, δυό δρόμοι ήταν μπροστά μου, ν'ανέβω λίβρες ή να κατέβω βέλος. στα 50μ, που τάχω για την απόσταση ρύθμισης αλλά και στα 30μ, τα φτερωμένα χαρακτηριστικά αριστερά. άρα βέλος σκληρό. κατάλαβες; όχι απ'το άφτερο! απ'το φτερωμένο! real world!!!
άρχισα να ανεβάζω λίβρες. με τις Samick Exreme πιά, όσο ανέβαιναν οι λίβρες τόσο καλυτέρευε και κεντράριζε το group. απ'τις τελευταίες βολές στα 50μ, πήρα 10 κίτρινα και 1 8άρι, με την αριστερή τάση πάντα να υπερισχύει. το άφτερο δεν το μετρώ. ρίχνω χρόνια τώρα, δωδεκάδες, ώστε να φθείρωνται ομοιόμορφα τα βέλη. τα 70 και 90 όνειρο!!! 2/3 κίτρινα και τα υπόλοιπα 1/3, κυρίως 8-7άρια, και πότε πότε, τα απαραίτητα χοντρά λάθη, βλέπε μαύρα. εκεί τελειώνει και ο στόχος μου. (95*95) στο πρώτο μαύρο. πάντα με click στο button όμως. και η πτήση ψιλο-χάλια, λέμε τώρα, αλλά όσο το έβλεπα... στα πρώτα μέτρα έβλεπα την ουρά δεξιά και την μύτη αριστερά και μετά τα μισά της διαδρομής πρός τον στόχο, ίσιαζε. πριν ένα μήνα για να το εξαλείψω έβαλα το βέλος ελάχιστα μέσα απ'το κέντρο, έτσι είχα καλούτσικη πτήση και group. μ'αυτό το setup κατέβηκα στις 21-22/3. όχι και ότι καλύτερο βέβαια. όσο η τεχνική ήταν super τα κίτρινα βροχή. στην παραμικρή υποψία λάθους - ανισορροπίας όμως πάρε τα 6άρια & 5άρια. (χμχμ μήπως και τα out;)
στις 48# κατάλαβα ότι αυτό το βέλος και μύτη ζητούσαν 50+... και σταμάτησα. το άφτερο ήταν ήδη στο 7 ώρα 5, στα 30μ και 6 στα 50. δεν είναι αυτές λίβρες για 50άχρονο χομπίστα, και ο αγκώνας άρχισε να πονά υπόκοφα. το είχα ξαναδεί το έργο. έχω ακόμη τις 44# Master's Samick (πάααρα πολύ καλές), που μαζί με Αce 400, (ναι ναι!! και όμως), έκανα το πρώτο μου Fita, στην Δεκέλεια, το 2005, 1109 αν θυμάμαι καλά. ίσως του χρόνου, να τις πιάσω απ'την αρχή του κλειστού, με σειρά και στίβα. (καλά, κουφό... κλειστό με 52 λίβρες...)
και πήρα την απόφαση για άλλη μια δωδεκάδα, και ας ήταν ήδη το σκόρ αποδεκτό για την κατηγορία μου, και ας έχω να πάρω παντελόνι 5 χρόνια. το 520. μόνο και μόνο για να γνωρίσω, να μάθω, να δώ και αυτήν την εκδοχή! . τα είχα ρίξει και στον Εθνικό, κάτω απ'την Ακρόπολη, το 2004, με περίπου αυτές τις λίβρες αλλά τότε το βέλος ήταν α)μακρύτερο και β) δεν μπορούσα να εκτιμήσω-αποτιμήσω την κατάσταση, καθότι γκαβός, στράβακας, αρουραίος με γράσο στα μάτια. τα 7 βέλη που απόμειναν από τότε, κάπου τα είχα δώσει δώρο, ώς συνήθως...οπότε...τα έφερα στο χωριό λοιπόν, τσιμπημένα αρκετά (270,00) απ'του Νίκου, αλλά σε μιά μέρα ήρθαν. καθώς έχουμε και αγώνα σε 7 μέρες, στη Λαμία
ταρατατζούμμμμμμ ταρατατζούμμμμμμ...αυτήν την στιγμή, φίλε μου, έχω την τέλεια πτήση φτερωμένου, το λέω και δακρύζω...αρχή-τέλος JET- Scudd- Exoset-Peguin -Patriot, εδάφους-αέρος και ότι άλλο σε ρουκέτα υπάρχει!!! το group είναι σχεδόν το ίδιο, αλλά ποιός νοιάζεται; και το πιο τρελλό άφτερο των βαλκανίων... ορμά προς τα αριστερά, στα 30μ, και μετά γυρίζει και καρφώνεται στο μαύρο ώρα 3. ναι. 50μ δεν τολμώ καν να ρίξω :-)) και, 18-90μ. δεν αγγίζω πιά το pressure button! που είναι μεσαίο ελατήριο, στην μέση, στο 5.σκοπευτικό έτσι κι αλλιώς δεν άλλαζα
μπορεί σε 7 μέρες, 7 βδομάδες, 7χρόνια, με λίγο centering, με λίγο λίβρες, να φτιάξω και το άφτερο. αλλά τελικά φτερωμένα ρίχνουμε.
δικέ μου, άσε...η καλύτερα, ace!!!

14 σχόλια:

INDY είπε...

Ο! ΜΕΓΑΛΟ ΠΝΕΥΜΑ, ΠΟΥ ΤΗ ΦΩΝΗ ΣΟΥ ΑΚΟΥΩ ΣΤΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ, ΚΑΙ ΠΟΥ Η ΑΝΑΣΑ ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ ΖΩΗ Σ'ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ, ΑΚΟΥΣΕ ΜΕ. ΕΙΜΑΙ ΜΙΚΡΟΣ ΚΙ ΑΔΥΝΑΜΟΣ, ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΟΦΙΑ ΣΟΥ, ΟΧΙ ΓΤΑ ΝΑ ΓΙΝΩ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΔΕΛΦΟ ΜΟΥ, ΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΩ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΧΘΡΟ ΜΟΥ, ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ...

indy είπε...

Μιλτο μου, παντα πρεπει να ψαχνεις τα παντα αλλα... υπαρχει και ενα αλλα. Τελικα μενεις με μια αμφιβολια τοοοοση, παντα θα αναρωτιεσε, ειναι σωστα ρυθμισμενο το τοξο μου? Εγω για παραδειγμα δεν εχω ρυθμισει ποτε το τοξο μου, παρα μονο στα βασικα. Αλλα προσποθω καθε φορα που κανω προπονηση να αισθανομαι σε σχεση με την καθε βολη ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΡΙΒΩΣ! θα μου πεις πως? Εχω βαλει καλα μεσα στην παρεγκεφαλιδα μου την τελεια βολη και προσποθω να κανω παντα το ιδιο πραγμα. Χτες για παραδειγμα εκανα 306 στα 90μ, 328 στα 70 αλλα σημερα μετα τις δυο πρωτες βολες αρχισα να χανομαι. Ελυσα το τοξο μου στην 4η βολη. και αυριο μερα θα ειναι, και θα ειμαι και πιο ξεκουραστος γιατι τελικα μαλλον κουρασμενος ειμουνα

Μίλτος Ρηγόπουλος είπε...

η ματιασμένος.... ο Μεγας Μάγος μίλησε. ούγκ!

indy είπε...

να σου πω τι φοραω στο τοξο μου. g3 46lib, το οποιο αυτη τη στιγμη μαου βγαζει 45,7 και 500 χ10 με 120αρες μυτες. Εριξα στα 20μ, φτερωτα, ριχνω αφτερο, στο γκρουπ εκανα και ενα γουοκ μπακ τεστ και τελος. ουγκ!

Μίλτος Ρηγόπουλος είπε...

απλός ωραίος και φέρελπις... μερικοί πέσανε μεσ'το μαγικό τσουκάλι μικροί... άλλοι τα περνάνε δύσκολα... είναι και πόσο σου κόφτει η γλάβα, πολλά είναι... είσαι σύμφωνος με Easton η σκληρότερος?

Μίλτος Ρηγόπουλος είπε...

η πτήση είναι καλή;

indy είπε...

Οχι. ειμαι σκληροτερος παω συμφωνα με το συνθετο στον καταλογο. Η πτηση ειναι τις περισοτερες φορες τελεια. μερικες φορες κανει κουνηματα ο κωλος αλλα παλι εκει που ειναι να παει θα παει

Ανώνυμος είπε...

Στο κουνημα δεν ξερω τι φταιει αλλα δεν το ψαχνω, ομολογω παντος οτι εχω πιασει το δεξι μου χερι σε χαζο αφημα δυο τρεις φορες οποτε το αποδιδω εκει

indy είπε...

οσο για το μαγικο τσουκαλι μαλλον επεσα μεσα. προφανος ειναι θεμα αντιληψης αλλα οπως λεει και ο αρκας "το εξυπνο πουλι απ'τη μυτη πιανεται"

indy είπε...

νομιζω παντος οτι οσο πιο περπλοκα κανει τα πραγματα κανεις τοσο μπερδεβονται και το λεω αυτο οχι για τις ρυθμισεις τοσο, οσο για την σταση του σωματος. Σε καθε βολη πρεπει να εισαι εσυ και κανενας αλλος. ουτε παρκ ουτε, να λιγο τη λαβη πιο εκει παρα μονο η φυσικοτητα που εχει ο καθενας απο την αρχη μεχρι το τελος.

indy είπε...

ελεις 44 λιβρες ειπες αλλα δεν ειπες το μηκος του βελους σου και που κοιταει το σκοπευτικο σου σε σχεσει με το βελος(δεξια αριστ. ή πανω απο το βελος?!!!

Μίλτος Ρηγόπουλος είπε...

75cm βέλος Ace 520
or 74cm-29.13" correct arrow lenght. 46 limbs,
105graim point.
σκοπευτικό ακριβώς πάνω απ'το βέλος φουνταριστό και αμετακίνητο.
Button στη μέση το μεσαίο ελατήριο.
ο εαστον μου δίνει 520. έριχνα 470 me 1cm κομμένα από πίσω ώστε να έχω άφτερο στο group με 46-48. κακώς, κάκιστα...

Ανώνυμος είπε...

αρχηγέ και ινδιάνε αγαπητοί μου, ο δρόμος σας είναι σωστός , ναι θέλουμε σκληρό βέλος - ο ινδιάνος ακόλουθη την ρύθμιση Easton πινακας αλλα με σύνθετο :)))) όπως του έχω πει - Το ανακάλυψα μετά από πολλές δοκιμες εδώ και 3 χρονια και το χρησιμοποιώ πάντα και παντού , ρύθμιση 90-70 άφτερο μέσα στο group (είμαι αριστερός) , αλλα υπάρχει μεγάλη διαφορα εάν φέρνεις το άφτερο δεξιά η αριστερά από το group με το bouton μονο, εγώ το φέρνω μονο με το τόξο και button χωρίς ελατήριο -βέλος στο κέντρο του τόξου, 70-90 βολές φτερωτά άφτερα κέντρο, όπως paper test..... τα υπόλοιπα στο βιβλίο :))))
tip "σκοτεινής δύναμης" (απάνθρωπο): Δοκιμάστε να ρίξετε όταν είστε κουρασμένοι και δείτε το αποτέλεσμα :)))) , υπάρχει ένα σημείο στην ρύθμιση όπου πλέον το τόξο ρίχνει "μονο του" ακόμη και κουρασμένος να είσαι .

Αρχηγέ ετοιμάζω το βιβλίο, θα πάρει λίγο χρόνο αλλα θα είναι όσο γίνετε πληρέστερο ως προς την "ιθαγενείς τοξοβολία" η την "σκοτεινή πλευρά τις τοξοβολίας ".:))) επισης δεν θα ανιγραφετε ευκολα.-

Unknown είπε...

θα τα πουμε απο κοντα!!!