12 Φεβ 2011

neoΚένταυρος



όταν οι δήμαρχοι δίνουν τα ρέστα τους, για το καλό του τόπου....
εδώ οι υπόλοιπες...

12 σχόλια:

Enippeas είπε...

Συγνώμη ρε Μίλτο, αλλά το δείχνεις ως κάτι καλαίσθητο ή ως άτεχνο;
Προσωπικά όταν είδα τις φωτογραφίες νόμιζα πως είναι απο την Άπω Ανατολή (κάτι σε Ινδονήσιο ή Ταϋλανδέζο πρίγκηπα μου κάνει!).
Δεν είναι άσχημο, αλλά το βρίσκω μάλλον αταίριαστο με την παράδοση του Πηλίου και την εικόνα που έχω σχηματίσει για τους Κένταυρους.
Αλλά απο την άλλη, ποιός είμαι εγώ να κρίνω το αποτέλεσμα του καλλιτεχνικού οίστρου του γλύπτη;
Αλήθεια, η ιδέα του πιτσιρικά στην πλάτη στηρίζεται σε κάποιο υπαρκτό μύθο;

ΥΓ: Πρέπει να παραδεχτώ πως "γουστάρω" που ο κένταυρος κρατάει τόξο!(Καλά, απο σιδερόβεργα είναι; Όι μάνα'μ!).

Μίλτος Ρηγόπουλος είπε...

δημοσιογραφικά το παρουσιάζω, δεν παίρνω θέση... :-))

Ανώνυμος είπε...

Κατ αρχήν, εξαιρετικά έπραξες που δημοσίευσες τις φωτό, να μαθαίνουμε...
Νομίζω, ότι η επιτροπή (;) επέλεξε το συγκεκριμένο γλυπτό, διότι επιθυμούσε να τονίσει τους προαιώνιους δεσμούς της Αγριάς με την Ταϋλάνδη, την Ινδία, όπως και να τονίσει ότι προερχόμαστε από τον πατέρα Κένταυρο (ιδές την ψωλή προεξάρχουσα) χωρίς να παραβλέπουμε ότι η ζωή γεννήθηκε στην θάλασσα (φολίδες καλύπτουν τα σώματα), ενώ, ταυτοχρόνως θίγεται και ο θρύλος της γοργόνας, της αδερφής του Μεγαλέξαντρου. Κάτι μπουλόνια που διακρίνω, θα πρέπει να επισημαίνουν την σχέση μας με την τεχνολογία (και για να μην αφήσει τίποτα ο καλλιτέχνης στον αέρα, προτίμησε τα σύμβολα της πρώτης βιομηχανικής επανάστασης).
Εν τέλει,ως προς τον καλλιτέχνη, "πάς άμοιρος παιδείας άχθος αρούρης εστί", και το ίδιο βέβαια ισχύει για όσους ενέκριναν το γλυπτό. This is Greece !
Αν παραβλέψει κανείς τα προηγούμενα, (εννοείται και τον τίτλο περί τον Κένταυρο) το έργο είναι σημαντικό.
Βρε μήπως ο δήμος της Αγριάς περιμένει Ταϋλανδέζους τουρίστες;
Ξαναπηγαίνω στο άγαλμα. Έχει κάτι και από διαστημική. Ποιός είναι ο καλλιτέχνης;
Βρε, μήπως ο Κένταυρος ήταν εξωγήινος και ο γλύπτης έχει δίκιο;

τεθαυμακώς, άμα δε ενεός, μένω !

Μίλτος Ρηγόπουλος είπε...

γλυκύτατος και καλοπροαίρετος όπως πάντα, Δημήτρη :-))

σοβιετικής κατασκευής και προελεύσεως δείχνει στα μάτια μου, ίσως ο Πρίγκηψ Πιοτρ Αλεξέγιεβιτς Κροπότκιν, ο αναρχικός, να ήταν η πηγή της έμπνευσης του καλιτέχνη. εδώ με ένα μαθητή του. δεν είχε συνσντήσει τον άλλο μεγάλο πρίγκηπα, τον Βιατσεσλάβ Μιχαήλοβιτς Μολότωφ, και την παλεύανε με τα βέλη...

την έχει την δουλειά του το γλυπτό, αλλά είναι τποθετημένο σε λάθος μέρος, κατά την γνώμη μου, την μακρυά και την κοντή.

θα ήθελα να το έβλεπα σε 29 εκατοστά θάλασσα αλλά σίγουρα όχι ακύμαντη... νάχει κάποιο φλοίσβο...

τώρα, μες τις αποθήκες, τα καλώδια και τα αυτοκίνητα, τα 5/8 της αξίας του, πάνε χαμένα.

εν ολίγοις, και αφού αρχίσαμε και παίρνουμε θέση, χαλάλι το κόστος και η μίζα - δίσκος- πλατώ. επιτέλους. ενας Κένταυρος! στους πρόποδες του Όρους των Κενταύρων!

Μίλτος Ρηγόπουλος είπε...

τώρα που το καλοσκέφτομαι, και σε μιά θάλασσα φύλλων Οξυάς και δάσους βεβαίως Οξυάς, εκεί σα πάν στα Χάνια, δεν θα του έπεφτε άσχημα... πάντως όχι μες την πόλη...

Ανώνυμος είπε...

Όταν επιμένω πως είσαι ποιητής, δίκιο έχω. Συμφωνώ με τις τοποθεσίες. Υπάρχει κάποιος γλύπτης από την πρώην Σοβιετία που διήυθηνε τα ερταστήρια Εικαστικών του Βόλου. Μήπως πρόκειται για την δημιο-υργό;
Ο άνθρωπος έχει ταλέντο, αλλά ο ίδιος επίσης έχει έρθει από το διάστημα, και καμιά σχέση με Ελλάδα, όπως καταφαίνεται από το έργο του.
Επίσης, να παρατηρήσεις την άκρα χείρα του φοβερού Κενταύρου. Τόσο τρυφερή, (εκ του τυρφερή, τύρφη), μήπως ο λεγάμενος το έχει γυρίσει στο πετρέλαιο, ή φύσει αγαθή τοιούτη εστί και κρύπτεται υπό την πανοπλία του θερίου;

Πέρις είπε...

Τα θερμά μου συλλυπητήρια.
Με την ευκαιρία, μήπως προβλέπεται κάνα άγαλμα της Σώταινας?

Μίλτος Ρηγόπουλος είπε...

Σώταινα & Σώτος στο επόμενο πενταετές!

Πέρις είπε...

Ο δάσκαλος και ποιητής Αντώνης Αντωνίου, κάτοικος Ντερέμπασι Αγριάς, με πληροφόρησε πως ο γλύπτης είναι Γάλλος και ονομάζεται YVON LE BELLEC.
Όσον αφορά το άγαλμα, το χαρακτήρισε ''εντυπωσιακά ακαλαίσθητο''. Κάτι παραπάνω ξέρει από μας γιατί το τρώει στη μάπα από κοντά και κάθε μέρα. Ο Σούρλας που είχε την ιδέα προφανώς έχει άλλη άποψη και δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά γιατί δεν είναι ίδιοι όλοι οι ποιητές.

Ανώνυμος είπε...

Το έργο καθ εαυτό είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο αντικείμενο του περιεχομένου του. Καμιά σχέση με την Ελλάδα από οποιαδήποτε άποψη.
Ασφαλώς περαιτέρω, και καμιά σχέση με την αίσθηση του τοπίου του Παγασητικού.
Αυτός ο Γάλλος μου θυμίζει το λαϊκόν του τόπου θρυλούμενο "κάτσις μ Ιγγλέζι να φας μι Γάλλοι;"

Λουίζα ντε Μπαλάντε

σταυρος είπε...

ωρε τι ειν'τουτ??

Μιλτο δεν περιμενα οτι θα ερθει μερα που θα συμφωνησω με τον Περι!!!

Ποτε μη λες ποτε χε χε

Τοο... αντικειμενο κατα την αποψη μου και την ασχετοσυνη μου ισως?? θυμιζει τις "ζωγραφιες" που κανουμε οταν εχουμε ενα μακρυ και βαρετο τηλεφωνημα!!

Τετοια ειναι σκορπισμενα αρκετα εδω στο "αστυ" που προχθες διαπιστωσες το χαλι του!

Εγω τα λεω αρπαχτες!

Κατι πελεκημενα λιθαρια που οταν σπανιως τα κοιταξει κανεις αναρωτιεται για το τι ειχε παρει ο "καλιτεχνης"
Ασχετος ειμαι παντως ισως να μην μπορω να συλλαβω το νοημα!

VARALIS είπε...

Αξιότιμοι φίλοι
πρέπει να ομολογήσωμεν οτι έχωμεν ένα πρόβλημα στην περιοχή με τους Κενταύρους. Ειχαμε έναν άλλον τον είχανε στις αποθήκες τελικά τονε παρκάρκαρανε στην Ανακασσιά. Αυτός προφανώς δεν είχε βρεθεί μέρος για πάρκινγκ και τονε βάλανε στις αποθήκες με αποτέλεσμα να μην μπορούνε να παρκάρουνε τα αυτοκίνητα δια τα παρακείμενα μπαράκια. Πιθανά μέρη εις τα οποία θα μπορούσε να παρκάρει είναι τα εξής: α) άκρη απο το "κορδόνι" β) στην κορυφή από τις Αγριόλευκες γ) εις παραλία καλουμένη Παρίσαινα (ταιριάζει με τον πολυπολιτισμικό περιβάλλον ασε που με την μαστούρα δεν θα καταλαβαίνεις κανείς ποιός είναι δ) πλησίον της μεταμονδέρνας γέφυρας εις τον Αγιον Ιωάννη Πηλίου. Ελπίζω να βοήθησα την επιτροπή κ. τοξότα