9 Ιαν 2021

ναι, η περιπέτεια συνεχίζεται!



και ήρθε η ώρα να τοξεύσω βέλος από τόξο ΜΟΥ! αγνή ευτυχία λέμε!





και είναι η τρίτη μου προσπάθεια, ένα σανίδι νιανγκόν, αφρικάνικο ξύλο που βρήκα στο υπόγειό μου, υπόλοιπο από ένα κάγκελο βεράντας. 

 λίγο πιο πριν, η β απόπειρα 

σε δένδρο κομμένο από μένα, Μέλεγο - Μελία - Μέλιο - Φράξο - Δεσποτάκι - White Ash, χλωρό μεν και βιαστικά στεγνωμένο στα πλαίσια της μαθητείας, έσπασε όταν το άνοιξα στον πάγκο, στο tillering stick στις 28,5', μάλλον δεν έπρεπε :) 
το Νο 1 πήγε τελείως άκλαυτο, αφού με  συνδυασμό κουλαμάρας και τσεκουριού ξεπέρασα τα κακοσημαδεμένα βιαστικά χαραγμένα όρια, ήταν το μάθημα Νο1.

 το σανίδι λοιπόν, πιο εύκολο με τις πλευρές το ίσιες και γωνιασμένες, το σημάδεψα καλύτερα, 6cm στο κέντρο, ώστε να εξασφαλίσω αντοχή, καθώς δεν γνώριζα τι με περίμενε. 

εδώ πολλές πολλές πληροφορίες για τα ξύλα και οδηγίες για 3 τόξα! από έναv χρυσοχέρη που έχει φτιάξει, προς πώλησην (μέσω ebay) εκατοντάδες paddle bows 





από τα 23mm πάχος, κατέβηκα στα 15 στο κέντρο και  9 στα άκρα, με ένα μικρό ροκάνι χειρός και ράσπα στην αρχή και με γυαλόχαρτα  στο τέλος. 












το μέτρησα πρόχειρα 45# στις 25' 






το πέρασα 2 χέρια Teak Oil και μια dacron - B50 φλαμανδική χορδή, με μια θηλιά συμπλήρωσε το έργο.




στάθηκα στα 4 μέτρα από το στοχάκι μου στην πίσω αυλή και βουαλά! το πρώτο βέλος έφυγε!

είναι τουλάχιστον ίδιο από όσα Τ 50# τόξα έχω αγοράσει. μη σου πω οτι είναι καλύτερο από θέμα κραδασμών συγκρινόμενο κάτι φτηνά τόξα Ουγγαρίας (kassai- fragella) πούχω στο ράφι.
μια ελάχιστη ακίδα ξεκόλλησε από το έξω μέρος του κάτω ελάσματος, καθώς ξεχάστηκα και δεν το προθέρμανα! μετά το πρώτο βέλος με το μισοάνοιγμα, άρχισα να το ανοίγω όλο και πιο πολύ, όσο μου επέτρεπε η αναρρωνύουσα σπασμένη κλείδα μου. ήτανε και το ΒΗ ολίγον υψηλό, εχχχχ.....
Δεν έπρεπε! αλλά η φούρια μου, αξεπέραστη! :) 





όπως διαβάζουμε παντού, τα ξύλινα χρειάζονται ειδική μεταχείριση. κατ' αρχήν "εκπαίδευση" στο να καμπυλώνουν. και κάθε φορά πριν την χρήση, 10-20 μισοανοίγματα για να "ζεσταθούν" και να θυμηθούν οτι μπορούν να καμπυλώνουν! άλλο όμως το έχω διαβάσει και άλλο το πρακτικό, το βιωματικό. 
ίσως χρειαστεί να το επενδύσω εξωτερικά με ύφασμα, δέρμα η κάτι τέλος πάντων. επόμενο μάθημα αυτό. 
από την άλλη μια σανίδα ακόμη κάπου με περιμένει! το σανιδένιο είναι το πιο εύκολο στην κατασκευή  τόξο φίλε, στο υπογράφω εκ πείρας πλέον! 

το τόξο από κορμό όμως είναι το τελικό μου θέλω! αυτό που άξια χέρια, πριν 40.000 χρόνια,

 

κατασκεύαζαν με λίθινα εργαλεία. τώρα, την κουλαμάρα μου την αντισταθμίζω με μια απίθανη ποσότητα εργαλείων και ευκολιών! τεςπα. ;) 


καλές βολές σύντροφοι του τόξου, και καλή χρονιά! 
ευτυχείτε! 

υγ. λίγες μέρες μετά, στο γήπεδο! άριστες οι εντυπώσεις και ικανοποιητικότατο group  στα 15μ με τα 2/3 του ανοίγματος. όταν με το καλό γιάνει η κλείδα, θα το "ανοίξω" όλο! 







1 σχόλιο:

Christos είπε...

Καραθουπερ! Θελω και εγω! Τωρα νομιζω πρεπει να διαβασεις το βιβλιο του Roy Lewis ´Γιατι εφαγα τον πατερα μου ´. Πες κι αλλα!